【I Will Survive】Gloria Gaynor

First I was afraid
I was petrified
Kept thinking I could never live
without you by my side
But then I spent so many nights
thinking how you did me wrong
and I grew strong
and I learned how to carry on
and so you're back
from outer space
I just walked in to find you here
with that sad look upon your face
I should have changed my stupid lock
I should have made you leave your key
If I had known for just one second
you'd be back to bother me

Go on now go walk out the door
just turn around now
'cause you're not welcome anymore
weren't you the one who tried to hurt me with goodbye
you think I'd crumble
you think I'd lay down and die
Oh no, not I
I will survive
oh, as long as i know how to love
I know I'll stay alive
I've got all my life to live
I've got all my love to give
and I'll survive
I will survive

It took all the strength I had
not to fall apart
kept trying hard to mend
the pieces of my broken heart
and I spent oh so many nights
just feeling sorry for myself
I used to cry
But now I hold my head up high
and you see me
somebody new
I'm not that chained up little person
still in love with you
and so you felt like dropping in
and just expect me to be free
now I'm saving all my loving
for someone who's loving me

-------------------------------------------------------

【我會活下去】 葛洛莉亞蓋諾

起初我很害怕,不知所措
一直在想:沒有你在身邊,我一定活不下去
但是後來,我花了很多個夜晚
思考你是如何辜負了我
我變得堅強
學會了獨立
然而,你從外頭回到了這裡
我走進來,發現了滿臉愁容的你
我早該換個門鎖
我早該叫你把鑰匙留下
如果我早知道你會回來騷擾我的話

走吧!滾到外面去
請你轉身離開
你已經不受歡迎
你就是那個用分手來傷害我的傢伙
難道是我搞砸了?
你以為我會坐以待斃
哦!不,我會活下去
一旦我學會如何去愛,我就能活下去
我會用一生好好過日子
我會用全部的愛去奉獻,我會活下去
我會活下去

我用盡全身的力氣,不讓自己崩潰
努力修補著我心碎的碎片
我花了多少個夜晚
為自己感到難過
我曾經哭泣,但現在的我昂首闊步
你可以看到我已脫胎換骨
我已不是那個還愛著你而被束縛的卑微女子
你說想來看我
希望我有空見你
如今,我已把全部的愛都留給那個愛我的人


===================================================


       第一次聽到這首歌,是在看基諾李維主演的十全大補男中,那群二軍的美式足球員打勝了球賽但也知道會被解僱時大家一面唱這首歌一面跳的歌,那時就覺得很特別,雖然不知道它的意思 ,但覺得歌的旋律很配合據情,而且好像很適合在困境時,大家一同快樂的跳著簡單舞時用。


      後來才知道它是一首老歌,好像是70年代的歌曲,最近又在電影這不是斯巴達中再度聽見這首歌在據中不時出現,甚至結束時,裡面的演員再度合唱這首歌。


         我會活下去,去年這時候,在各種壓力交相壓迫下,雖然死的念頭不時出現在思緒中,就算是最親密的人,也未必能探知,能了解我那時已經到了何種嚴重的情形,我也是這麼告訴我自己:「我會活下去」。時過境遷,現在已經過了一年,同樣眼前還是有不一樣難關在面前等著我,周遭的人同樣不清楚我的內心如何自處,我還是在腦海中唱這首歌,告訴我自己:「,我會活下去,或者說,我會再撐下去」。而且面對這些壓力,會繼續保持沈默以對。

arrow
arrow
    全站熱搜

    千江水月部落格 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()